Sukcesorzy superbohaterami w zmiennym otoczeniu biznesu rodzinnego

Od Lewej:
Eryk Wtorkowski [LUG S.A], Kacper Sosnowski [KROSS S.A], Roland Szymański [Lars], Iza Chrostowska-Siwek [Kruk Technika i Energia], Michał Nickel [PTB Nickel], Dominika Gołębniak [Rolnik], Dariusz Stasik [WPIP]
Od Lewej:
Eryk Wtorkowski [LUG S.A], Kacper Sosnowski [KROSS S.A], Roland Szymański [Lars], Iza Chrostowska-Siwek [Kruk Technika i Energia], Michał Nickel [PTB Nickel], Dominika Gołębniak [Rolnik], Dariusz Stasik [WPIP] Emblemat - Studio fotografii
Czym przekonać rodziców, że powinni przekazać firmę dzieciom oraz jak zbudować własny autorytet wśród rodziców – podczas Kongresu „Next Generation. Siła drugiego pokolenia” sukcesorzy z całej Polski dyskutowali o sposobach na sukces w zmiennym otoczeniu biznesu rodzinnego. Niezależnie od wieku firmy, branży czy skali działalności młodych następców czekają podobne wyzwania. Na szczęście dzięki swoim talentom i kompetencjom – SUPERMOCOM, są w stanie skutecznie konkurować na rynkach: tych polskich oraz zagranicznych, tradycyjnych oraz online.

Gospodarka zmienia się w tempie rollercoastera – o czym mówiła dr Adrianna Lewandowska w swoim wystąpieniu. Czas stał się towarem. Trendy, którym muszą sprostać przedsiębiorstwa rodzinne, cały czas się zmieniają – każde przedsiębiorstwo rodzinne na drodze do długowieczności czeka jednak proces sukcesji. Od sukcesu w przekazaniu czterech elementów (wiedzy, władzy, własności oraz wartości) zależeć będzie sukces firmy.
Uczestnicy Kongresu Next Generation proces sukcesji już rozpoczęli – a Kongres był dla nich możliwością zdobycia wiedzy oraz porównania doświadczeń.

Wojas – nowe kraje, nowe rynki w Internecie
Młode pokolenie w firmie WOJAS S.A. wdraża między innymi dwa ważne projekty związane z obecnością na nowych rynkach, o czym opowiadał Michał Wojas. Przede wszystkim polski producent obuwia coraz częściej obecny jest na rynkach poza Polską – Michał Wojas zaplanował na przykład otwarcie nowych lokalizacji w Rumunii. Młody następca stawia na e-commerce – zmiana pokoleniowa jest więc szansą na odświeżenie modelu biznesowego.

Okna na świat – polski lider branży okiennej na światowych rynkach
O sukcesach w firmie Oknoplast opowiadał Mikołaj Placek – do 2004 roku firma produkowała jedynie na polski rynek. Dziś, po ośmiu latach odkąd sukcesor został prezesem firmy, aż 70% to eksport. Mikołaj Placek podkreśla wagę budowania międzynarodowych zespołów, aby zadbać o najwyższą efektywność i najwyższą kreatywność.

90 lat pełne zmian!
Spośród uczestników Kongresu najwięcej zmian przeszła firma Krupa & Rzeszutko – krawiectwo miarowe. Prelekcję wygłosili 86-letni Henryk Krupa (II pokolenie) oraz Karol Rzeszutko (IV pokolenie). Przez 90 lat istnienia firmy dziadek z wnukiem mieli szansę obserwować nie tylko zmiany w gospodarce, ale i zmiany w modzie. Choć, jak podkreśla Henryk Krupa, nie wszystkie zmiany były pozytywne, świetnie sobie z nimi poradzili i udało im się z sukcesem połączyć SUPERMOCE trzech pokoleń, które obecnie pracują w firmie.

Dużo emocji wzbudził panel dyskusyjny, w którym zadawane szczere pytania prowokowały uczestników, by uchylić kulisy „z życia sukcesora”. O tym, że nie jest prosto być sukcesorem, dyskutowali wszyscy uczestnicy w kuluarach, natomiast jedno było jasne – na pewno tego chcą!
Kolejny Kongres 20 października 2017 roku w Poznaniu.


Galeria zdjęć

Trwa ładowanie komentarzy...